תלמוד בבלי מסכת ברכות:
"תניא אילן שאכל ממנו אדם הראשון רבי מאיר אומר גפן היה שאין לך דבר שמביא יללה על האדם אלא יין שנאמר (בראשית ט) וישת מן היין וישכר רבי נחמיה אומר תאנה הייתה שבדבר שנתקלקלו בו נתקנו שנאמר (בראשית ג) ויתפרו עלה תאנה ר"י אומר חטה הייתה שאין התינוק יודע לקרות אבא ואמא עד שיטעום טעם דגן".
הבן איש חי סובר שעץ הדעת היה עץ מיוחד שכלל את שלושת הפירות.
בבראשית רבה (פ' טו, סימן ז) מובאות שלוש הדעות לעיל, ונוסף גם: "ר' אבא דעכו אמר אתרוג היה".
יש שמצאו בגאונים רמז לכך שהפרי היה אגוז.
בנצרות נוצר שיוכו של העץ עם התפוח, אולי עקב צבעו האדום, המזכיר תשוקה.
נראה שכל הזיהויים הללו הם דרשניים, ולמעשה אין לעץ מקבילה "אמיתית" בעולמנו.